62% osób wybierających się na wakacje unika korzystania z usług biur podróży

Ponad połowa turystów chętnie korzystających z nowoczesnych technologii (1) nie decyduje się na usługi biur podróży przy planowaniu wymarzonych wakacji w atrakcyjnych cenach. Dane te pochodzą z ostatniego badania trendów w turystyce urlopowej zleconego przez Tradedoubler Insight Unit (2). Performance Marketing: Travellers & Purchase Paths to badanie, które pozwala lepiej zrozumieć skomplikowaną drogę zakupową, jaką przebywają turyści, aby znaleźć odpowiedni cel podróży, zarezerwować hotel, przelot czy wakacje pakietowe – a wszystko to z naciskiem na znalezienie możliwej najlepszej oferty.

Spośród osób, które w ciągu ostatnich dwóch lat wybrały się na urlop, 62% samodzielnie opracowało trasę wycieczki, a także zarezerwowało osobno bilety lotnicze i hotele – jest to o wiele większy odsetek niż liczba osób, które zdecydowały się na tradycyjne rozwiązania ograniczające koszty, takie jak wakacje pakietowe (41%) czy wyjazdy typu all-inclusive (20%).

Kolejną znaczącą tendencją, która wyraźnie zaznaczyła się w badaniach, jest coraz częstsze korzystanie przez turystów ze stron oraz aplikacji opartych na performance marketingu, tj. narzędzi porównywania cen, kodów rabatowych, programów lojalnościowych, systemów nagród lub programów typu cashback. Ponad połowa badanych korzysta z takich stron, aby znaleźć najatrakcyjniejsze ceny: 57% osób wyszukuje w ten sposób hotele, 53% przeloty lotnicze, a 59% kompletne wycieczki.

Już na etapie poszukiwania miejsca docelowego wyjazdu 44% turystów korzysta ze stron opartych na performance marketingu i skoncentrowanych na cenach – jest to prawie taka sama liczba, jak liczba tych, którzy informacji i pomysłów szukają za pośrednictwem biur podróży online (50%).

Jeżeli chodzi o przeloty, 71% turystów twierdzi, że zawsze sprawdza strony wykorzystujące performance marketing, aby upewnić się, że zapłacą najniższą możliwą cenę, podczas gdy tylko 38% klientów pozostaje lojalna konkretnym liniom lotniczym, korzystając z ofert w programach typu frequent flyer.

– Osoby udające się na urlop mają obecnie dostęp do ogromnych zasobów informacji i ofert, w tym tych, które dostępne są za pośrednictwem smartfonów i tabletów. To wszystko napędza prawdziwe zmiany w sposobie wyszukiwania i rezerwowania przez te osoby wakacyjnych wyjazdów – mówi Łukasz Szymula, Regional Director Tradedoubler.

– Obecnie jedna na pięć osób rezerwuje wyjazdy za pomocą telefonu komórkowego – odsetek ten sięga 28% wśród obeznanych z nowymi technologiami osób w wieku od 25 do 34 lat. Linie lotnicze, hotele i operatorzy turystyczni, którzy nie korzystają z odpowiednich kanałów performance marketingu, będą tracić – ostrzega Szymula.

W całej Europe za pośrednictwem Internetu wydaje się 98,1 miliarda euro na turystykę, co sprawia, że to właśnie ona staje się największym sektorem biznesowym w sieci. Według prognoz wartość ta będzie wzrastać o siedem procent rocznie, osiągając poziom 112,2 miliarda euro w 2014 roku. Obecnie 41% wszystkich wydatków turystycznych dokonywanych jest przez Internet, a do 20143 wartość ta wzrośnie do 44%.

***

1. Turyści posiadający smartfony i dokonujący zakupów w sieci co najmniej raz w miesiącu.
2. Tradedoubler Insight Unit zlecił przeprowadzenie badania firmie Fox Insights. Ankieta została przeprowadzona online wśród 2 500 użytkowników smartfonów w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Hiszpanii, Szwecji oraz Polsce, którzy co najmniej raz w miesiącu dokonują zakupów przez Internet. W krajach objętych badaniem odbywa się 89% detalicznego handlu internetowego w Europie.
3. PhoCusWright European Travel Online Overview – grudzień 2012

[Źródło: http://www.tradedoubler.com/]