Finnair: check-in przez Facebook

Finnair-logoLinie Finnair wprowadziły nową usługę – możliwość „zameldowania się” („check-in”) poprzez media społecznościowe. Usługa pozwala pasażerom na udostępnianie na ich profilu na Facebooku rozkładu foteli z zaznaczonym ich miejscem siedzącym. Dzięki temu pasażerowie mogą obejrzeć profile współpasażerów na Facebooku oraz sprawdzić, kto jeszcze zaznaczył swoją obecność podczas danego lotu, a także które miejsce zajął.

Po zakończeniu odprawy nasi klienci mogą za pomocą sieci społecznościowych poinformować swoich znajomych o tym, dokąd się wybierają oraz kiedy spodziewają się wylądować.

„Wiele osób lubi informować swoich znajomych na Facebooku o tym, dokąd właśnie podróżują. Chcieliśmy to nieco ułatwić oraz wprowadzić do odprawy pewną wartość dodaną dla tych osób, które chcą się dowiedzieć, z kim podróżują oraz być może zawrzeć nowe znajomości” – mówi Aku Varamäki, manager ds. mediów społecznościowych Finnair. „Jesteśmy dumni z tego, że jako pierwsi wykorzystujemy w ten sposób media społecznościowe i sprawiamy, że podróż lotnicza może stać się doświadczeniem towarzyskim”.

W ramach usługi widoczny jest jedynie publiczny profil pasażera na Facebooku, dostępny wyłącznie dla pasażerów podróżujących w ramach tego samego lotu. Korzystanie z usługi „check-in” w mediach społecznościowych nie jest obowiązkowe i klienci mogą nadal podróżować incognito. Co więcej, w dowolnym momencie można wyłączyć taką usługę, uniemożliwiając innym pasażerom znalezienie naszego profilu na podstawie rozkładu foteli w samolocie.

Na tym etapie usługa obejmuje wyłącznie serwis Facebooka, ale z czasem dodane zostaną także inne sieci społecznościowe. Usługę opracowano we współpracy z firmą Amadeus IT Group.