Tripsta.pl prezentuje dane dotyczące lotów klasą biznes

logo-tripstaPrzewoźnicy stale prześcigają się pod względem oferowanego luksusu i usług pokładowych w klasach biznes i pierwszej. Z pewnością tego rodzaju udogodnienia pomagają zmniejszyć następstwa jet lagu i zmęczenie po podróży. Pozwalają także na pracę w wygodnych warunkach oraz skupienie, co często nie jest możliwe w klasie ekonomicznej.

Zespół Tripsta.pl, jednego z największych internetowych biur podróży, przeanalizował, jak często pasażerowie wybierają loty w klasie biznes, oferty których przewoźników preferują oraz ile w rzeczywistości kosztuje taka podróż. Ponadto eksperci firmy sprawdzili, jak wyglądają najbardziej luksusowe klasy biznes, oferowane przez linie lotnicze z całego świata.

Bardzo ekskluzywny sposób podróżowania

Z danych Tripsta.pl wynika, że mniej niż pół procent (0,47%) Polaków rezerwuje bilety lotnicze w klasie biznes lub pierwszej. W przypadku pozostałych krajów*, w których obecne jest biuro Tripsta, odsetek ten jest nieco wyższy i wynosi 0,57%. Fakt ten nie jest zaskoczeniem, zważywszy że bilety w klasie biznes są średnio cztery razy droższe od tych w klasie ekonomicznej. W Polsce przeciętna cena biletu w klasie ekonomicznej wynosi 1 065 zł, a w klasie biznes/pierwszej – 4 342 zł. Pod tym względem średnia światowa jest także nieco wyższa – odpowiednio 1 429 zł i 5 618 zł.

Najpopularniejsi przewoźnicy oferujący loty w klasie biznes

W związku z tym, że większość podróżnych wybiera klasę biznes zamiast ekonomicznej tylko w przypadku lotów długodystansowych, wśród najpopularniejszych pięciu przewoźników znalazły się linie o rozbudowanej siatce połączeń.

Najczęściej wybierani przewoźnicy – loty klasą biznes/pierwszą
Polska Świat
Lufthansa Turkish Airlines
Swiss British Airlines
LOT Lufthansa
Aegean Iberia Airlines
Turkish Airlines Egyptair

Kusząca oferta – co robią linie lotnicze, aby zachęcić pasażerów do lotów pierwszą klasą?

Podróżni decydują się na lot pierwszą klasą z różnych powodów. Przede wszystkim chodzi o większą przestrzeń prywatną, w której mogą bez przeszkód pracować i spać, dzięki czemu po dotarciu na miejsce czują się w miarę wypoczęci, a nie kompletnie wykończeni. Poza tym cała podróż staje się wygodniejsza, począwszy od poczekalni na lotnisku, poprzez przyspieszoną kontrolę paszportową, skończywszy na hali przylotów z kabiną prysznicową.

Choć powyższe udogodnienia wystarczają pasażerom, to wciąż za mało na bardzo konkurencyjnym rynku przewoźników, którzy nieustannie prześcigają się pod względem oferowanego luksusu i usług pokładowych. Oto kilka spośród najbardziej wyszukanych ofert w ramach lotu pierwszą klasą:

  • Qatar Airways – siedzenia w klasie pierwszej można rozłożyć do pozycji leżącej, dzięki czemu łatwiej zasnąć. Wystrój kabiny – drewno i skóra. W cenie biletu zestaw akcesoriów Giorgio Armani, designerska piżama i kapcie.
  • Etihad Airways – „The Residence” to całkowicie prywatna trzypokojowa kabina z wydzieloną sypialnią, salonem i prywatną łazienką. W ofercie usługa osobistego kamerdynera na cały czas lotu.
  • Air France – w kabinie „La premiere” znajduje się prywatna garderoba i gruba przesuwana zasłona, która zapewni większą prywatność. Siedzenie z łatwością zmienia się w łóżko. Jest tam także rozkładane siedzisko dla gościa.
  • Emirates – tym, co zasadniczo wyróżnia podróż tymi liniami, jest bardzo wysoki standard oferowanych usług. Emirates to pierwszy przewoźnik, który w kabinach pierwszej klasy zainstalował drzwi przesuwne. W ofercie pokładowej znajdują się m.in. kabiny prysznicowe, prywatne toaletki, wanny z hydromasażem, telewizory z ekranem dotykowym i posiłki na żądanie.
  • Singapore Airlines – jedyna komercyjna linia lotnicza, która umożliwia przekształcenie dwóch sąsiednich kabin w łóżko dwuosobowe.

*Uwaga: Analizę przeprowadzono na podstawie biletów lotniczych kupionych za pośrednictwem 57 lokalnych wersji serwisu Tripsta w okresie od 1.01.2015 r. do 7.10.2015 r.

[PR]