W świecie indywidualności, coraz więcej ofert musi być szytych na miarę dla klienta. Kiedyś wystarczyła wycieczka do jakiegoś kraju, dziś jednak nikt nie chce tracić czasu na takie ogólne oferty. O wiele częściej wybieramy za to tematyzację zwiedzania, by zaliczyć tylko te atrakcje, które nas najbardziej interesują.
Dlatego też jadąc do jakiegoś kraju mamy możliwość wybrania scenariusza naszego pobytu. Przenieśmy się zatem do Japonii, azjatyckiego kraju, który jeszcze niedawno (lata II Wojny Światowej) nie posiadał niemal żadnej technologi, a rozwój cywilizacji można było porównać do średniowiecznej sytuacji w Europie. Dzisiejszy obraz japońskich miast zmienił się i to znacznie. Na co możemy liczyć, wykupując wycieczkę do Kraju Kwitnącej Wiśni? O tym poniżej.
Japonia feudalna
Podczas II Wojny Światowej kraje azjatyckie bardzo mocno odczuły zderzenie z kulturą zachodu. Japończycy po przegranej wojnie musieli w końcu otworzyć swoje hermetyczne opakowanie, jakim była dla nich tradycja feudalna i wpuścić na swoje terytorium aliantów. Kontakt szybko odcisnął piętno na japońskiej kulturze i obyczajowości i odtąd nic już nie był takie samo. Samuraje i gejsze stały się ikoną dawnego etapu tej cywilizacji. To w żadnym wypadku nie były zmiany jedynie kosmetyczne. Na ulicach można było spotkać np. Azjatów w kimonie i cylindrze.
Tamta cywilizacja przetrwała jedynie jako skorupka. Japonia jest dziś krajem rozwiniętym, jednak nie znaczy to, że zapomniała o swojej historii. Dlatego też możemy pojechać tutaj na wycieczkę, której plan został ułożony w taki sposób by ukazać to co z dawnych czasów zostało:
– świątynie japońskie,
– pałac cesarski,
– święto kwitnienia wiśni,
– rytuał parzenia herbaty,
– kobiety, które zawodowo przebierają się za gejsze na użytek turystyczny,
– mężczyzn, którzy prezentują umiejętności samurajskie i organizują pokazy dawnej sztuki bojowej.
To wszystko to już jednak skansen, choć nie minął nawet wiek od tych diametralnych zmian.
Japonia XXI wieku
Dla niektórych może się jednak okazać, że japońska historia nie stanowi żadnej wartości, za to chętnie poznają ten kraj takim, jak prezentuje się obecnie. Jeśli więc profil wycieczki miałby mieć w sobie jedynie współczesne atrakcje, to możliwości zabawy na pewno by nam nie brakowało. Już sama mentalność Azjatów to dla nas wielka tajemnica, a więc i kusząca ciekawostka. Tokio i dzielnica handlowo-rozrywkowa (Shibuya) to najbardziej jaskrawy przykład tego co może wydarzyć się podczas chłonięcia nowoczesnej i cukierkowej kultury Japonii. Znajdziemy tu:
– salony gier wideo,
– masę restauracji z pysznym japońskim jedzeniem,
– przeróżne automaty,
– jedną z największych na świecie linii metra,
– kawiarnie o każdym dostępnym profilu (kocie kawiarnie, takie które obsługują roboty itp.),
– publiczne łaźnie,
– wymyślne hotele
i o wiele, wiele więcej. Istnieje spora szansa, że od zdumienia tak się nam powiększą oczy, że będziemy wyglądać jak bohaterowie japońskich anime i mangi. Ten kraj ma fioła na ich punkcie, więc nikogo nie dziwi tam poważny biznesmen z telefonem ozdobionym etui w kształcie pokemona lub nadrukiem Hello Kitty.
Za warstwę merytoryczną artykułu odpowiada redakcja Wycieczki-Organizowane