Najbardziej popularnym miejscem na urlop od początku 2015 roku okazały się zaskakująco polskie góry: Tatry i Karkonosze, gdzie prawdziwym bestsellerem okazało się Zakopane i okolice Rabki Zdrój. Obserwujemy tu widoczny powrót do trendu z 2013 roku, gdzie prym wiodły te same destynacje. Dla porównania 2014 roku Polacy najchętniej urlop spędzali nad polskim morzem, a dokładnie w Mielnie i Władysławowie.
Najpierw morze, potem góry
Aż 30% wszystkich wczasowiczów wybrało się w południowe regiony kraju. Bezsprzecznie w 2015 roku Polacy upodobali sobie na wypoczynek okolice Tatr. Zimowa stolica Polski – Zakopane, cieszyła się największym powodzeniem. Na drugim miejscu, w spragnieni wypoczynku krajanie wybierali okolice Rabki Zdrój. Region Tatr odwiedziło 14% wszystkich badanych. Dla porównania Karkonosze zwiedziło 9%. W 2013 roku ponad 30% Polaków odwiedziło polskie góry, korzystając z ofert Groupon Travel, przy czym najpopularniejszym kierunkiem była Białka Tatrzańska (15% podróżujących). Kolejne miejsce w 2013 roku ponownie zajęły Karkonosze (ponad 11%). Natomiast, w 2014 roku w wyborze kierunku królowało polskie wybrzeże (20% turystów). Prawdziwym hitem była miejscowość Mielno, położona między Bałtykiem, a jeziorem Jamno, znana nie tylko z szalonych imprez, ale również ze średniowiecznego kościoła i…pomnika morsa – amatora zimnej kąpieli, autorstwa znanego, poznańskiego artysty – Roberta Sobocińskiego. Zaraz za Mielnem uplasowało się Władysławowo i Gdańsk – w ten region kraju w 2014 roku wybrało się aż 35% wszystkich amatorów spacerów po naszych pięknych plażach. Obecnie widoczny jest powrót do trendu z przed dwóch lat. Groupon ujawnia, ze Polacy ponownie najchętniej wyjeżdżają w tereny południowej Polski – tereny polskiej części Tatr. Kolejnym najchętniej odwiedzanym miejscem w kraju są tereny Dolnego Śląska.
Plażowanie nie wychodzi z mody
Polacy poza spacerami po górskich szlakach, i gorączce białego szaleństwa, nie zapominają o polskim pięknym wybrzeżu, ten kierunek obrało 25% badanych. W 2015 roku, w rejonach północnej Polski największym powodzeniem cieszą się okolice Kołobrzegu, w ten region wybrało się aż 28% wszystkich nadmorskich wczasowiczów. Region słynie z doskonałych ośrodków wypoczynkowych, których główną specjalnością są wszelkiego rodzaju zabiegi SPA i wellness. Warto dodać, że ośrodki SPA od kilku lat stają się w Polsce coraz bardziej popularne. Obecnie stanowią aż 30% wszystkich ofert Groupon Travel. Zróżnicowana i z każdym rokiem rozbudowywana oferta, jaką proponują sprawia, że nie jest to już atrakcja jedynie dla wybranych, ale także dla szerokiej części społeczeństwa.
Dla każdego coś ciekawego
W każdej części Polski, o każdej porze roku znajdziemy wyjątkowe atrakcje urozmaicające nasz wyjazd. Wybierając się do ośrodka w Niechorzu, możemy wypożyczyć kijki do nordic walkingu i pospacerować wzdłuż wybrzeża. Czeka tam na nas niezwykła atrakcja – zbudowana ponad 130 lat temu latarnia morska. Nieopodal, w Trzesączu znajdują się ruiny gotyckiego kościoła porywanego przez morze. Nie wspominając już o niezwykłej platformie widokowej w Rewalu. W innym ośrodku – w Sobieniach Królewskich na turystów czekają takie atrakcje, jak pole golfowe, jazda konna czy kurs latania samolotem. Natomiast wybierając się zimą do SPA w Szklarskiej Porębie, oprócz zabiegów czekają na nas stoki narciarskie i trasy do narciarstwa biegowego. Z kolei latem jest to idealne miejsce do odbywania górskich wycieczek i odwiedzania pobliskich wodospadów. Poprzez wyjazd do SPA mamy nie tylko okazję poddania się relaksacyjnym zabiegom, ale także jest to okazja do złapania oddechu i poznania ciekawych miejsc, jakie proponują nam regiony Polski. Dlatego warto choć na chwilę wyrwać się z miasta, skosztować tej formy odpoczynku i wrócić pełnym pozytywnej energii.
Polska centralna też w cenie
W poprzednich latach hitem była również Dolina Pilicy niedaleko Tomaszowa Mazowieckiego. Miejsce to cieszyło się powodzeniem najpewniej ze względu na piękną przyrodę i doskonałą lokalizację na krótki wypad. Zaskoczeniem może być tego lata Łódź, która przyciąga coraz więcej użytkowników Groupon Travel.
Tendencje zakupowe
Kobiety nadal wiodą prym jako bardziej aktywna grupa klientów. Przedstawicielki płci pięknej średnio w ramach najczęściej wybieranych miejsc kupiły o 19% więcej pobytów wypoczynkowych niż mężczyźni. Warto też podkreślić, że najwięcej zakupów dokonujemy w miesiącach zimowych. Od 2010 roku do 2012 najwięcej ofert sprzedano w listopadzie, grudniu i styczniu. W latach 2013 i 2014 roku trend się nieco zmienia i zanotowano wzrost sprzedaży w miesiącach sierpień i wrzesień. Obecnie, w 2015 roku widzimy powrót do trendów sprzed dwóch lat – prym w ilości sprzedanych ofert ponownie wiodą miesiące: grudzień, styczeń i marzec.
[komunikat prasowy Groupon]