Travelplanet.pl: Sylwester pod palmami, Wigilia w domu

Polacy wybierają spędzanie Bożego Narodzenia w domowym zaciszu, ale w Sylwestra chcą zaszaleć. Taki obraz wyłania się ze statystyk rezerwacyjnych Travelplanet.pl.

Spośród użytkowników serwisu, którzy chcą spędzić Boże Narodzenie i Sylwestra na zagranicznym wyjeździe, tylko 15,3 proc. zdecydowało się na Wigilię poza Polską. Zdecydowanie chętniej chcą witać Nowy Rok w egzotycznej scenerii (84,7 proc. turystów).

Okres świąteczno—noworoczny blisko połowa (48,6 proc.) wszystkich klientów Travelplanet.pl i blisko dwie trzecie (65 proc.) turystów, którzy gdziekolwiek za granicą chcą witać Nowy Rok spędzi w Egipcie. Coraz bardziej popularne stają się też dalekie wyprawy: Kenia, Chiny czy Tajlandia skusiły 8 proc. klientów serwisu. Na Wyspach Kanaryjskich przełamie się opłatkiem i wypije sylwestrową lampkę szampana 15,3 proc. wszystkich turystów, rezerwujących wyjazd za pośrednictwem Travelplanet.pl.

Tyle samo turystów co na Kanary wybiera się w tym czasie na narty lub snowboard do zimowych kurortów Austrii, Włoch, Czech i Słowacji. Turyści, preferujący na Boże Narodzenie i Nowy rok ośnieżone stoki niż „powtórkę z lata” zdecydowanie częściej wybierają alpejskie ośrodki niż stacje narciarskie w Czechach i Słowacji: 71 proc. narciarzy i snowboardzistów wybiera się w Alpy austriackie i włoskie.

Statystyki Travelplanet.pl pokazują silne przywiązanie Polaków do tradycyjnej, domowej formuły Wigilii.

Statystyki serwisu

Wyjazdy w okresie świąteczno – noworocznym:
na narty i snowboard – 15,3 proc.
do ciepłych krajów – 84,7 proc.

Wyjazdy obejmujące Wigilię:
na narty i snowboard – 44,2 proc.
do ciepłych krajów – 55,8 proc.

Wyjazdy w okresie sylwestrowym
na narty i snowboard – 12,3 proc.
do ciepłych krajów – 87,7 proc.

Wyjazdy na narty i snowboard
Austria – 35,5 proc.
Włochy – 35,5 proc.
Czechy – 15,5 proc
Słowacja – 9 proc.
Francja – 4,5 proc.

Wyjazdy typu „lato w zimie”
Egipt – 57 proc.
Wyspy Kanaryjskie – 17,9 proc.
Kenia, Chiny, Tajlandia – 10,7 proc.
Turcja – 4 proc.
Maroko – 3,4 proc.
pozostałe – 9 proc.

[Źródło: http://dziennikturystyczny.pl/]