Travelplanet.pl podsumował czerwcowe statystyki

logo-travelplanet.plTuryści, którzy wyjeżdżali w czerwcu kupując wycieczki w Travelplanet.pl, wybierali przede wszystkim Grecję. Egipt cieszył się o blisko połowę mniejszym zainteresowaniem niż miesiąc, dwa wcześniej. Serwis podsumował statystyki wyjazdów w czerwcu.

68,5 proc. klientów Travelplanet.pl wyjeżdżało w czerwcu na 7 dni, a 19,4 proc. zafundowało sobie dwutygodniowy wypoczynek. O ile w kwietniu 2013 roku wypoczywających za granicą tydzień było mniej więcej tyle samo osób, to na 14–dniowych wakacjach przebywało wówczas o ponad 3 proc. więcej klientów Travelplanet.pl (22,5 proc.). Decyzje o celu turystycznej wyprawy zapadały średnio na 20 dni przed wyjazdem.

Średni koszt pobytu w czerwcu wyniósł 2197 zł. To nieco mniej, niż klienci Travelplanet.pl płacili za kwietniowy wypoczynek (2275 zł), ale więcej niż za zagraniczne wakacje w maju (1966 zł).

To efekt po części zmniejszonej długości pobytu w stosunku do kwietnia oraz dwóch weekendów majowych, kiedy to Polacy częściej wyjeżdżali na krótsze wypady niż tygodniowe urlopy. Znacznie bardziej istotny wpływ na zmniejszenie średniej ceny ma inny fakt: o ile w kwietniu na egzotyczne wyprawy udało się ok. 2 proc. naszych klientów, to w maju na wyjazdy do takich turystycznych destynacji jak Meksyk, Mauritius Malediwy, Indie, Tajlandia, Emiraty Arabskie czy Indonezja zdecydowało się tylko 0,5 proc. turystów a w czerwcu raptem 0,14 proc. – tłumaczy Radosław Damasiewicz, analityk Travelplanet.pl. W porównaniu do kwietnia na wakacje w czerwcu z Travelplanet.pl wyjechało trzy razy więcej turystów. W porównaniu do maja – blisko dwa razy więcej.

Zaskoczeniem może być wyjątkowa popularność Grecji, którą wybierało 27 proc. klientów Travelplanet. W kwietniu i w maju te wartości były dużo niższe.

W kwietniu a nawet w maju Grecja czy Turcja ze względu na temperatury powietrza i wody nie jest tak atrakcyjnym kierunkiem jak Morze Czerwone. Ale statystyki wczesnych rezerwacji pokazywały wyraźnie, że w tym roku to nie Egipt, ale Grecja będzie otwierać pierwszą piątkę najpopularniejszych urlopowych kierunków Dane z czerwca potwierdzają ten trend – zauważa Radosław Damasiewicz.

Duży spadek zainteresowania w stosunku do kwietnia odnotowała Hiszpania.

W tym wypadku mamy do czynienia z podobną sytuacją jeśli wziąć pod uwagę, że Aż 72,7 proc. turystów, udających się do Hiszpanii jechało w kwietniu na Wyspy Kanaryjskie, gdzie średnie temperatury są znacznie wyższe niż w Turcji czy Grecji w tym czasie – tłumaczy Damasiewicz. Dużą popularnością wśród polskich turystów cieszyła się w czerwcu Bułgaria.

Najchętniej wybierane kierunki w czerwcu (w nawiasach – maj, kwiecień 2013):
Grecja – 27,7 proc. (16,5 proc., 8,9 proc.);
Egipt – 16,65 proc. (30,7 proc., 39,7 proc.);
Turcja – 13,5 proc. (21,2 proc., 9,9 proc. );
Hiszpania –10 proc. ( 14,1 proc., 17,3 proc.);
Bułgaria – 8,5 proc. (0,3 proc., 0,2 proc.);
Tunezja – 6,6 proc. (6,3 proc., 3,9 proc.);
egzotyka (Kenia, Chiny, Meksyk, Dominikana, Kuba, Malediwy, Sri Lanka, Indie, Wyspy Zielonego Przylądka, Malezja, Tajlandia, Liban, Indonezja) – 0,1 proc. (0,5 proc., 2,2 proc.).

Najwięcej turystów – aż 31,6 proc. – którzy wykupili wyjazdy za pośrednictwem Travelplanet.pl zaufali biuru podróży Itaka.

W wypadku standardu hoteli i rodzaju wyżywienia czerwcowe wyniki potwierdzają umacniający się od lat trend, zgodnie z którym Polacy chcą wypoczywać w coraz bardziej luksusowych warunkach. 6 na 10 polskich turystów, wyjeżdżających za pośrednictwem Travelplanet.pl w czerwcu wypoczywało w hotelach 4* i 5* a jedna trzecia w hotelach 3*.

Wokół ubiegłorocznych wartości oscylują wyniki dotyczące rodzaju wybieranego wyżywienia.

Opcja All Inclusive wybierana jest z roku na rok chętniej, wyjazdy z wykupionymi śniadaniami i bez wyżywienia systematycznie tracą na popularności. Taką opcję w czerwcu wybierał raptem co dziesiąty klient Travelplanet.pl – podkreśla Radosław Damasiewicz.

Standard hotelu:
5* – 17,5 proc.;
4* – 43,7 proc.;
3* – 34,5 proc.;
2* i niższa – 2,2 proc.

Rodzaj wyżywienia:
AI – 73 proc.;
HB – 18,7 proc.;
BB – 4,5 proc.;
OV – 3,8 proc.;
VB – 1,5 proc.

[Źródło: http://dziennikturystyczny.pl/]