Polacy wracając z wakacji, najbardziej obawiają się czekającego na nich… prania

Po urlopie aż 63% Polaków czuje spadek motywacji i pogorszenie humoru – są tym samym jedną z narodowości, która najgorzej przyjmuje koniec wakacji. Koniec urlopu ma jednak także swoje jasne strony – 58% ankietowanych cieszy się na myśl o nocy we własnym łóżku a co trzecia osoba – mając w perspektywie spotkanie z najbliższymi. Do największych wyzwań po urlopie Polacy zaliczają powrót do codziennych obowiązków, jak choćby pranie czy zakupy spożywcze.

pranie-po-wakacjach

Początek września to dla wielu symboliczny koniec lata. Jak czują się Polacy, wracając do codziennych obowiązków? Wyszukiwarka KAYAK.pl zapytała mieszkańców 22 krajów o nastroje – jak pokazują ich odpowiedzi, powrót z urlopu dla nikogo nie należy do najprostszych. Są jednak rzeczy, które pomagają odnaleźć się w powakacyjnej rzeczywistości – jak choćby sen we własnym łóżku i spotkanie z bliskimi.

Według ankiety KAYAK.pl, średnio połowa badanych na świecie (50%) przyznaje, że po powrocie z urlopu czuje się gorzej, nie dopisuje im humor i spada motywacja. Co ciekawe, najmniej na te dolegliwości narzekają mieszkańcy Holandii, Austrii, Niemiec i Danii – krajów, których słońce i piękna pogoda nie rozpieszczają przecież tak często. Na ich tle Polacy są szczególnie wrażliwi na pogorszenie nastroju wynikające z końca wakacji. Aż 63% ankietowanych znad Wisły przyznaje, że po urlopie zamiast czuć się wypoczętym, narzeka na spadek samopoczucia. Koniec wakacji przeżywają bardziej jedynie… Brazylijczycy. Największą bolączką dla co trzeciego Polaka (38%) wracającego z urlopu jest wizja zrobienia prania swojej wyjazdowej garderoby. Wielu przeraża myśl o dużych zakupach, które zapełnią pustą lodówkę (17%) lub gotowanie z resztek jedzenia, które zostały w mieszkaniu (15%).

Nie ma jak w domu

Koniec wakacyjnych wojaży oznacza jednak także wiele przyjemności, które najczęściej docenia się dopiero, kiedy ich zabraknie. Ponad połowa Polaków (58%) zapytanych o to, czego nie mogą się doczekać po powrocie, przyznaje, że cieszy się na myśl o przespaniu nocy we własnym łóżku. Co trzeci (32%) oczekuje z niecierpliwością spotkań z najbliższymi, a co piąty ankietowany (23%) uważa, że po powrocie nie będzie musiał wydawać tak dużo pieniędzy. Są również osoby, które tęsknią i pragną wrócić do swojego uporządkowanego rytmu dnia, w tym zdrowszego jedzenia (13%), aktywności fizycznej (6%) lub chcą ograniczyć spożywanie alkoholu (4%) a nawet… wrócić do pracy! (6%).

Łagodne lądowanie w pourlopowej rzeczywistości

KAYAK.pl zapytał Polaków także o to, co robią, aby zapewnić sobie spokojne chwile po urlopie. Największa grupa ankietowanych (31%) decyduje się nie planować żadnych spotkań ani zobowiązań przez kilka pierwszych dni od powrotu, a 30% planując wakacje, bierze w zapasie kilka dni wolnego więcej, aby przygotować się do powrotu do pracy, na uczelnię czy do szkoły. Niektórzy decydują się nawet na zwolnienie lekarskie (2%), aby przedłużyć okres błogiego nicnierobienia. Inne popularne sposoby na pocieszenie to dłuższy sen (14%), sprzątanie domu (13%), ćwiczenia i aktywność fizyczna (10%) oraz… planowanie kolejnej podróży (12%).

Aleksandra Sowa-Frąckowiak, rzecznik prasowy KAYAK.pl komentuje: „Jak pokazują wyniki naszej ankiety, powroty do codziennych obowiązków bywają ciężkie, jednak są na nie sposoby, a planowanie kolejnej podróży jest jednym z tych chętniej wybieranych przez polskich podróżnych – aż 12% badanych uważa, że to najlepsza recepta na pourlopową chandrę. Potwierdzają to również nasze dane – aż 10% wyszukiwań lotów w ostatnich dwóch tygodniach to wyjazdy planowane na sezon wiosna-lato 2020. Podróżnym, którzy już dziś szukają kolejnych inspiracji, KAYAK poleca narzędzia jak alert cenowy czy funkcja Explore, dzięki którym łatwo znajdą wymarzony wyjazd w atrakcyjnej cenie dopasowanej do możliwości finansowych”.

UWAGI:

Ankieta została przeprowadzona na zlecenie KAYAK przez Cint wśród 23 400 osób z 22 różnych krajów. Zbieranie danych odbywało się od 3 do 10 stycznia 2019 poprzez e-ankietę za pośrednictwem paneli Cint. Dane dla Polski opierają się na odpowiedziach 980 ankietowanych Polaków.

Dane o liczbie wyszukiwań na sezon wiosna / lato 2020 została podana w oparciu o wyszukiwania lotów na KAYAK.pl wykonane między 15 a 29 sierpnia 2019 dla podróży między 1 września 2019 a 29 sierpnia 2020. Liczba została podana na podstawie wyszukiwań lotów dla jednej osoby w dwie strony w klasie ekonomicznej.

O KAYAK

KAYAK pomaga milionom podróżników na całym świecie pewnie podejmować decyzje dotyczące podróży. Jako światowy lider wśród wyszukiwarek turystycznych KAYAK przeszukuje inne strony i pokazuje informacje potrzebne do znalezienia odpowiednich lotów, hoteli, samochodów na wynajem oraz wczasów. KAYAK jest niezależnie zarządzaną jednostką należącą do Booking Holdings Inc. (NASDAQ: BKNG). Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.KAYAK.pl.

[PR]