Oferta na wyciągniecie ręki czyli jak się reklamować w turystyce

mt3003aCzy w dobie internetowych wyszukiwarek i porównywarek ofert, niezliczonych aplikacji ułatwiających podróżowanie po najdalszych zakątkach świata w turystyce jest jeszcze miejsce na tradycyjne publikacje? Atrakcyjność i użyteczność „papierowych” materiałów wciąż gwarantuje zainteresowanie turystów i jest ważnym elementem strategii marketingowej firm. PigPrint podpowiada w jaki sposób najlepiej wykorzystać ich potencjał.

Produkty turystyczne – jako niematerialne – wymagają wyjątkowej promocji. Działania marketingowe muszą nie tylko uzmysławiać odbiorcom przewagę konkurencyjną oferty, ale przede wszystkim wizualizować dostępne produkty i usługi. Materiały reklamowe są dla turystów nie tylko ważnym źródłem informacji, ale przede wszystkim przedsmakiem przygody i rozrywki związanej z planowanym wyjazdem. Wybierając wczasy czy wycieczkę w nowe miejsce, klient opiera się na jego wizerunku stwarzanym przez media, opinie i reklamy. Sposób, w jaki czekające go atrakcje zostaną przedstawione, musi być na tyle sugestywny i atrakcyjny, by zachęcił go do kupienia „produktu”, z którego de facto skorzysta za jakiś czas – często nawet za kilka miesięcy.

Wydawnictwa promocyjne – zarówno publikacje elektroniczne, jak i drukowane odgrywają więc  istotną rolę w działaniach marketingowych branży turystycznej, na różnych etapach kontaktu z klientem.

Przykłady materiałów promocyjnych w branży turystycznej:

  • katalogi touroperatorów
  • foldery obiektów noclegowych
  • broszury promujące pakiety usług (np. wakacje z dziećmi)
  • ulotki atrakcji turystycznych
  • ulotki reklamowe usług np. wypożyczalni sprzętu sportowego
  • broszury uzupełniające podstawowe publikacje, np. ulotki promocyjne, last minute

Katalogi, broszury, przewodniki a także ulotki to z jednej strony forma informowania klienta o ofercie, a z drugiej kreowania jego preferencji i potrzeb. Oddając w ręce potencjalnego turysty materiały prezentujące  dany hotel, region czy dowolną atrakcję turystyczną ,nie tylko przekazujemy mu wiedzę o danym miejscu czy usłudze. Możemy tak również wzbudzać potrzebę doświadczenia miejsc czy aktywności, których sam mógłby nie poszukiwać, lub po prostu nich nie wiedzieć.

Od informacji do zamówienia

Kontakt z katalogiem np. biura podróży czy przewoźnika może skłonić do pogłębienia informacji w innych źródłach, ale też bezpośrednio uruchamiać mechanizm zakupu. Wystarczy do materiałów dołączyć formularz zamówienia by skrócić ten proces, a jednocześnie pozyskać dane potencjalnych klientów. Żeby w przyszłości jak najlepiej wykorzystać je w celach marketingowych nie wystarczy jednak zebrać wyłącznie dane teleadresowe. Formularz powinien pozwolić  na określenie preferencji klienta, tak aby późniejsza komunikacja marketingowa mogła być spersonifikowana, a tym samym miała większe szanse zainteresowania odbiorcy.

Jako źródło informacji o ofercie turystycznej danej firmy wszelkie publikacje są też pomocnym materiałem dla jej pracowników. Foldery reklamowe czy katalogi będą stanowić podręczne kompendium wiedzy o sezonowo zmieniającej się ofercie i ułatwią jej bezpośrednią sprzedaż podczas spotkania z klientem.

Publikacje o charakterze informacyjnym, takie jak przewodniki czy informatory bazy noclegowej, bezpłatne mapy, rozkłady jazdy lokalnych przewoźników, czy ulotki z aktualnościami np. kulturalnymi to także istotna forma promocji. Takie materiały są nie tylko chętnie przyjmowane przez turystów, ale często poszukiwane np. w biurach informacji turystycznej. Warto zadbać by w lokalnym punkcie znalazły się materiały naszej firmy i by zapewnić jej miejsce na łamach oficjalnych informatorów.

Logotyp w przewodniku

Przy projektowaniu wszelkich materiałów reklamowych czy publikacji należy pamiętać, że oprócz roli informacyjnej mają pełnić funkcje wizerunkową. Z jednej strony trzeba zadbać o atrakcyjną wizualnie prezentację oferty, a jednocześnie o zachowanie zasad identyfikacji wizualnej firmy. Forma i kompozycja czy to zbiorczego katalogu czy drobnej ulotki musi nie tylko zachęcać do skorzystania z naszych usług w danym zakresie, ale też utrwalać czy budować w świadomości klienta wizerunek firmy. Warto zadbać więc zarówno o jakość jak i projekt materiałów, który odpowiednio wyeksponuje firmowe logo.

Drukowana reklama w dobie Internetu

Zaletą drukowanych materiałów jest ich dostępność, stosunkowo niska cena przy szerokim zasięgu, ale przede wszystkim ich użyteczność dla klienta. Broszury i katalogi są dla niego wygodnym źródłem wiedzy przydatnym zarówno w trakcie planowania wakacji i porównywania ofert jak i już w trakcie podróży, stanowiąc przewodnik po interesujących atrakcjach. Choć rola Internetu w turystyce wciąż się zwiększa to materialne wartości drukowanych informacji tak jak bezpośredniego kontaktu z przedstawicielem biura podróży wciąż ma znaczenie, szczególnie dla osób starszych czy turystów samodzielnie planujących swoje podróże – zwłaszcza w miejscach, w których skorzystanie z wyszukiwarki nie będzie możliwe.

Źródło: www.pigprint.pl

mt3003b