Jordania zbiera owoce swojego wielkiego planu dla branży turystycznej. Miniony rok, mimo niepokojów w regionie i mniejszej ilości turystów, był dla krajowej branży bardzo udany.
Jordańska turystyka zapewniła w 2012 r. wpływy do budżetu na poziomie 3,47 mld dolarów, o 15,3 proc. więcej niż w 2011 r. Mimo że spadła liczba przyjeżdżających do kraju (o 7,3 proc. do poziomu 6,3 mln osób) to liczba jednodniowych turystów wzrosła o 5,1 proc. do poziomu 4,2 mln osób. Jordania szczególnym zainteresowaniem cieszy się wśród mieszkańców Iraku, Libii oraz USA.
Świetnie radzą sobie jordańskie hotele. Obłożenie wzrosło w ubiegłym roku o 18,1 proc., a wskaźnik RevPAR o 30,4 proc. Budowane właśnie obiekty dołożą 3858 nowych pokoi, co przełożyć ma się na jeszcze lepsze wyniki.
Jordania pracuje również nad zwiększeniem przepustowości portu lotniczego Amman, który może obecnie przyjąć 3,5 mln pasażerów rocznie. W marcu zakończyć ma się inwestycja warta 750 mln dolarów, która zwiększy przepustowość do 9 mln osób rocznie, a w najbliższych latach planowane jest zwiększenie wartości do 12 mln.
[http://dziennikturystyczny.pl/]