Jeszcze więcej Internetu w sprzedaży oferty hoteli

Ponad trzy z dziesięciu pokoi hotelowych w Europie jest obecnie rezerwowanych online i udział tego typu rezerwacji stale rośnie. Tym bardziej, że systematycznie rośnie również, wynosząca 63,2 proc., penetracja Internetu, informuje portal trefis.com przy okazji analizy dotyczącej zakupu udziałów w wyszukiwarce Trivago przez amerykańską Expedię.

Przypomnijmy, że w grudniu ub.r. wiodące amerykańskie Internetowe biuro podróży (OTA) ogłosiło przejęcie niemieckiej wyszukiwarki Trivago. Expedia zamierza nabyć 61,6 proc. udziałów w Trivago za 477 mln euro, przy czym 434 mln euro chce zapłacić w gotówce, zaś pozostała sumę pokryć w drodze wymiany akcji. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszej połowie 2013 roku.

Trivago, odnotowujące ponad 100 milionów wyszukiwań hoteli rocznie, jest jedną z wiodących wyszukiwarek na rosnącym europejskim turystycznym rynku online. W roku 2012 sprzedaż oferty turystycznej przez Internet wyniosła 141 mld USD, wzrastając o 19,5 proc. w porównaniu z rokiem 2010. Według szacunków w roku 2016 sprzedaż oferty turystycznej online w Europie ma sięgnąć 180 mld USD.

Szczególnie perspektywicznym rynkiem dla internetowych biur podróży jest Europa Wschodnia, w której udział OTA w wolumenie sprzedaży internetowej pozostaje na stosunkowo niskim poziomie.

[http://www.e-hotelarstwo.com/]