Alfa Star: klienci wybierają plaże i palmy

Wysoki standard, all inclusive i wypoczynek na plaży to sprawdzony sposób na udany urlop. Biuro Alfa Star podsumowało preferencje wyjazdowe swoich klientów w 2012 r. Na podstawie decyzji zakupowych klientów biura i badania satysfakcji powstał raport przedstawiający obraz Polaków na wakacjach.

Od wielu lat najpopularniejszym kierunkiem wakacyjnym jest Egipt. Pozycji lidera nie zaszkodziły nawet niepokoje w północnej Afryce.

Nasi klienci chętnie jeżdżą do Egiptu, tamtejsze hotele oferują komfortowe warunki, liczne atrakcje i udogodnienia. Wszystko to w bardzo okazyjnych cenach. Egipt jest też kierunkiem całorocznym, a na miejscu coś dla siebie znajdą amatorzy zwiedzania, aktywnego wypoczynku i plażowicze – powiedziała Małgorzata Kozakowska, dyrektor marketingu i reklamy Alfa Star.

Z badania przeprowadzonego wśród klientów biura wynika, że ponad połowa z nich wybrała właśnie Egipt. Na podium znalazły się także Turcja i Bułgaria. Pozostałe, europejskie kierunki takie jak Grecja, Hiszpania (w tym Wyspy Kanaryjskie) i Portugalia jako najchętniej wybierane łącznie wskazało 20 proc. klientów.

Mimo niesłabnącej popularności Egiptu, analiza decyzji zakupowych wyraźnie pokazuje, że mamy większe zaufanie do europejskich kurortów, w których znacznie częściej wybieramy niższy standard hoteli. W takich krajach jak Bułgaria czy Hiszpania chętniej klienci decydowali się na hotele 3– i 4–gwiazdkowe, podczas gdy w Egipcie królują resorty 4– i 5–gwiazdkowe.

Najbardziej wyrównany podział na najchętniej wybierany standard obiektów można zaobserwować w Turcji, obiekty 3–, 4– i 5–gwiazdkowe wybiera odpowiednio ok. 30 proc. klientów decydujących się na wypoczynek w jednym z tureckich kurortów.

Wynika to z tego, że starannie dobieramy obiekty niższej kategorii, stawiamy na te hotele, które sprawdziły się w poprzednich latach i takie, co do których mamy absolutną pewność, że serwis będzie na dobrym poziomie – przekonuje Małgorzata Kozakowska.

Na wakacjach klienci stawiają przede wszystkim na wygodę i dlatego najpopularniejszą formą wyżywienia jest All inclusive, widać to szczególnie w Egipcie gdzie z tej opcji korzysta zdecydowana większość turystów, podobnie w Turcji czy Tunezji. Choć w tej ostatniej częściej skłaniano się także do wyboru dwóch posiłków.

Opcja HB króluje na Kanarach natomiast w swojskiej Bułgarii nie szukano luksusów i szczególnie w hotelach 3–gwiazdkowych rezygnowano z wyżywienia lub decydowano się jedynie na śniadania.

Statystyki pokazują, że podczas urlopu klienci najchętniej wypoczywają na plaży lub przy basenie, niecałe 4 proc. turystów decyduje się na wycieczki objazdowe. Liczba ta wzrasta w miesiącach zimowych kiedy pogoda sprzyja zwiedzaniu, w lutym na taką formę wypoczynku zdecydowało się 10 proc. turystów.

Podczas pobytu w hotelu również niewiele się ruszamy – blisko połowa turystów deklaruje w badaniu, że nie skorzystała z żadnej wycieczki fakultatywnej, a 24 proc. wzięło udział w jednej.

Raport Alfa Star wskazuje, że w 2013 r. nie będzie nas rewolucja w turystyce. Analiza sprzedaży oferty first minute pokazuje, że Egipt nadal będzie święcił triumfy wśród najpopularniejszych kierunków, na drugiej pozycji plasuje się Turcja a za nimi kierunki europejskie, wśród których wyraźnie widać wzrost zainteresowania wyjazdami na Kretę, Korfu i do Hiszpanii.

Nie zmieniają się nasze przyzwyczajenia dotyczące terminu wyjazdu, tradycyjnie najchętniej podróżujemy w miesiącach letnich mimo, że wiele kierunków oferuje doskonałą pogodę przez cały rok. Największym zainteresowaniem cieszą się wyjazdy od czerwca do lipca oraz długi weekend majowy, który w tym roku bije rekordy popularności, a dostępność miejsc w hotelach i samolotach na przełomie kwietnia i maja już jest niewielka.

[Źródło: http://dziennikturystyczny.pl/]